تبیان، دستیار زندگی

برخی قابلیت‌های آیفون که کاربران اندروید آرزویش را دارند

در برخی گوشی‌های اندرویدی، اپلیکیشن فیسبوک بدون روت کردن گوشی، حذف شدنی نیست. به طور مثال، شما هیچگاه بازی Candy Crush را به صورت از پیش نصب شده روی یک آیفون نمی‌بینید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیفون
نخستین آیفون اپل در ژوئن سال 2007 معرفی شد و 16 ماه پس از آن، نخستین گوشی رقیب از جبه‌ی اندروید وارد بازار شد. گوشی T-Mobile G1 ساخت شرکت اچ تی سی نشان دهنده‌ی پتانسیل‌های خوب پلتفرم اندروید بود و زمانی که در نوامبر 2009 گوشی موتورولا دروید وارد بازار شد، اندروید به داشتن آن بالید. سرانجام، این سیستم عامل منبع باز موفق شد 85 درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را تصاحب کند. اما همچنان برخی از قابلیت های آیفون هستند که کاربران اندرویدی علاقه‌مند به آن‌ها بوده و آرزوی داشتنشان را دارند.

محبوب‌ترین قابلیت های آیفون برای اندرویدی‌ها

هفته‌ی گذشته، یک کاربر در ردیت از کاربران اندروید پرسیده بود که علاقه‌مند به حضور کدامقابلیت های آیفون در گوشی اندرویدی خود هستند. با توجه به پاسخ‌های دریافت شده، به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران اندرویدی علاقه‌مند به توانایی ضربه  روی نوار وضعیت برای اسکرول به بالای صفحه به صورت خودکار هستند. هرچند این قابلیت را می‌توانید با روت کردن گوشی خود و استفاده از یک اپلیکیشن خاص به دست آورید. برخی دیگر اعقاد دارند با توجه به اندازه‌ی نمایشگر گوشی‌های امروزی، چرا خودمان را به زحمت بی‌اندازیم؟

ای کاش به جای دکمه‌ی بیکسبی روی این گوشی، یک دکمه برای جابجایی بین حالت‌های بی‌صدا،‌ ویبره و زنگ وجود داشت.



یک شخص در پاسخ به پرسش مطرح شده می‌گوید که به هماهنگی آیفون با سایر محصولات اپل بدون هرگونه راه اندازی خاصی حسادت می‌کند. همین شخص اشاره می‌کند که برخی اپلیکیشن‌ها روی آی او اس بهتر اجرا می‌شوند و زودتر به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند. در انتها وی ابراز امیدواری کرد که اندروید نیز بتواند صاحب یک پیام رسان اختصاصی نظیر iMessage اپل شود. پیام رسان اپل، قابلیتیست که بسیاری از کاربران اندرویدی حسرتش را می‌خورند.

برخی دیگر از کاربران اندروید علاقه‌مند به قابلیت ضبط ویدیو از روی صفحه همراه با صداهای داخلی هستند. این یکی از قابلیت های آیفون است که باعث شده حتی بسیاری از اندروید به آی او اس مهاجرت کنند! یکی از صاحبان گلکسی اس 8 سامسونگ می‌گوید ای کاش به جای دکمه‌ی بیکسبی روی این گوشی، یک دکمه برای جابجایی بین حالت‌های بی‌صدا،‌ ویبره و زنگ وجود داشت.

یک کاربر دیگر به نصب نبودن اپلیکیشن‌های پیشفرض اضافی توسط سازنده شرکت مخابراتی روی گوشی‌های آیفون حسادت می‌کند. در برخی گوشی‌های اندرویدی، اپلیکیشن فیسبوک بدون روت کردن گوشی، حذف شدنی نیست. به طور مثال، وی می‌گوید شما هیچگاه بازی Candy Crush را به صورت از پیش نصب شده روی یک آیفون نمی‌بینید.

البته همیشه می‌گویند مرغ همسایه غاز است. آیا شما هم یکی از کاربران اندروید هستید و آرزوی وجود ویژگی‌هایی از آیفون‌های اپل در گوشی‌تان را دارید؟ و یا اینکه شما صاحب یکی از آیفون‌های اپل هستید و به حضور برخی از ویژگی‌های اندروید در گوشی خود تمایل دارید؟ آن ویژگی‌ها چه هستند؟ با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: گجت نیوز